O vítání podzimu


Přestože byla, díky častějším dešťům, letos přes léto zahrada v plném květu a zeleni, nejsem úplný fanda horka... Podzim každoročně vítáme průvanem v peněžence za dýně, chryzantémy a vřesy. Navíc mě posedne totální šílenství, kdy suším kila šípků a šišky jsou prakticky po celé zahradě a domu. Úspěšně jsem s tím nakazila i zbytek naší rodiny, protože z poslední procházky mi Kuba s dětmi přivalil nejprve plné náruče od smůly olepených šišek a včera dokonce batoh plný kaštanů...

Zahrada k mé velké radost začíná opravdu krásně zarůstat. Když jsme se před více než čtyřmi lety přistěhovali, byla tu jedna višeň a dvě řady tújí. Od té doby ubyly túje, přibyly dvě jablůňky, švestka, meruňka a paulownie, která je dokonce něco jako člen rodiny. O hortenziích, levanduli, komuli a asi stovce trvalek, o jejichž názvu nemám šajna, nemá asi cenu vyprávět....

Ale hlavně... Mám dvaadvacet keřů růží, z nichž některé od loňského podzimu, kdy jsem je sázela do země, hodně povyrostly a začínají dělat parádu. Je tedy fakt, že jsem si s různými chorobami užila dosytosti, ale zdá se, že ani jedna nakonec neodešla. Na padlí, rez i skvrnitost jsem však odborník a popíchaly mě také pořádně, když jsem je vyvazovala, oštipovala a čistila zem okolo kmínků. Růže si zaslouží vlastní fotogalerii a já na ní postupně pracuji.

Jinak tedy zveřejňuji pár zářijových momentek a detailů od Kolouchů

PS: Novinka..... Máme novou kočičku. Jmenuje se Hermiona, přepřede i televizi a je to úplně neobyčejná kočka domácí, tříbarevná, a to prý nosí štěstí. Tak já vám trochu toho kočičího štěstí posílám i k vám domů























1 komentář:

  1. Jste strašně šikovní, z ošklivého domu vykoukl nádherný domek, ve kterém je radost žít. Vím, kolik to všechno dalo vymýšlení, starostí, práce.....taky jsme stavěli a teď opravujeme chatu....o to víc to chápu. Máte skvělé nápady, navíc manžel šikovný a fešák:) Ať se vám daří a práce jde od ruky:) Pavla

    OdpovědětVymazat